Stepper – jak ćwiczyć?

Stepper do ćwiczeń to małe urządzenie, które symuluje uczucie ruchów w górę i w dół w miejscu. Stepper może zapewnić dobrze zbilansowany trening i potrzebuje tylko minimalnej ilości czasu każdego dnia, aby dać Ci maksymalne korzyści.

exercise steppers 2.jpg

Zalety steppera

Ćwiczenia na steperze mogą zapewnić Ci aerobowy trening sercowo-naczyniowy o niewielkim wpływie. Będą również celować w mięśnie nóg i pośladków, dzięki czemu będą one bardziej kształtne, oraz spalanie zbędnych kilogramów. Maszyna może również celować w mięśnie rdzenia brzucha i dolnej części pleców, jeśli używasz jej prawidłowo.

Podstawy treningu

Większość domowych stepperów oferuje wiele poziomów oporu i prędkości do wyboru. Jeśli Twój stepper do ćwiczeń oferuje różne poziomy, staraj się uzyskać niski opór, gdy zaczynasz po raz pierwszy i zwiększaj go co kilka tygodni, gdy przyzwyczajasz się do obecnego poziomu.

Umieść stopę płasko i pewnie na każdym stopniu.

Niektóre steppery domowe mają uchwyty lub linki oporowe, na których można położyć dłonie, podczas gdy inne nie. Jeśli twój stepper tego nie ma, zegnij ramiona mniej więcej do połowy tułowia i zaciśnij pięści. Następnie możesz przesuwać ręce do przodu i do tyłu, tak jak podczas joggingu. Jeśli Twój stepper ma drążki na dłonie, trzymaj je mocno, ale nie opieraj się o nie. Jeśli są przewody oporowe, możesz je wypychać prosto przed siebie i do tyłu podczas stawiania kroku.

Trzymaj górną część ciała i rdzeń prosto. Nie garb się ani nie pochylaj. Ma to kluczowe znaczenie dla pracy nad mięśniami rdzenia i zachowania stabilności na maszynie.

Dociśnij jedną stopę do steppera, gdy druga się podniesie. Powtórz z przeciwną stopą. Powinno to przypominać wchodzenie po schodach.

Zacznij powoli i zwiększaj prędkość, gdy przyzwyczajasz się do maszyny. Rozpocznij trening od sesji trwającej od sześciu do dwunastu minut. Z biegiem czasu możesz ćwiczyć na maszynie przez ponad dwadzieścia minut na raz.

Wskazówki bezpieczeństwa

Upewnij się, że stepper do ćwiczeń znajduje się na całkowicie płaskiej powierzchni. Nie kładź steppera na dywanie. Do rutynowych ćwiczeń noś trampki i nie używaj maszyny na boso. Wykonuj ćwiczenia powoli i upewnij się, że masz dobre wyczucie równowagi, zanim dodasz więcej szybkości.

Zmiana treningu

Możesz dodać trening siłowy ramion do maszyn bez uchwytów lub linek oporowych (które już pomagają wzmocnić ramiona), ćwicząc z lekkimi hantlami podczas kroku.

Jeśli nie możesz dopasować całego treningu do swojego dnia, korzystanie ze steppera do ćwiczeń w domu jest nie tylko łatwe, ale także korzystne dla zdrowia, napięcia i siły mięśni. Maszyna jest również dość mała i można ją łatwo schować, gdy nie jest używana.